جمعه , سپتامبر 20 2024
azfa

تهدید عضو شورای شهر تبریز از سوی نهادهای امنیتی به دلیل مخالفت با قطع درختان «گولوستان باغی»

گادتب: فریدون بابایی اقدم عضو شورای شهر تبریز، در صفحه اینستاگرام خود از تهدیدش توسط نهادهای امنیتی به دلیل مخالفت با قطع درختان پارک «گولوستان باغی» خبر داد.

آقای بابایی در این خصوص نوشت: «تهدیدها، ارعاب‌ها و پرونده‌سازی‌ها، ذره‌ای در {از} اراده‌ام برای دفاع از منافع شهر، تاریخ و هویت آن کم نخواهد کرد.»

این عضو شورای شهر تبریز همچنین در ویدئویی که در صفحه اینستاگرام خود منتشر در صحن علنی شورا می‌گوید: «به عنوان نماینده مردم بی توجه به تهدیدات و ارعابات زیادی که علیه من وجود دارد، وظیفه نمایندگی خود را انجام می دهم. بی توجه به تهدیداتی که از طرف برخی نهادها علیه خودم و خانواده ام وجود دارد تا دقیقه آخر از منافع مردم دفاع خواهم کرد و خواسته خود من این است که گولوستان باغی به حالت اولیه خود بازگردد.» او می‌گوید «کسانی خود را به آب و آتش می زنند تا علیه من پرونده سازی کنند.»

«یعقوب هوشیار» شهردار تبریز در اقدامی غیرقانونی هزار مترمربع از اراضی پارک تاریخی «گولوستان باغی» تبریز را برای ساخت پاسگاه به نیروی انتظامی واگذار کرده و در روزهای گذشته ده‌ها درخت ارزشمند این منطقه قطع شد و بخشهایی زیادی از پارک، خاکبرداری شد.

همچنین یونس فاتح فرماندار تبریز در توجیه این عمل غیرقانونی شهرداری گفت: کلمه واگذاری به عنوان نشر اکاذیب است و واگذاری انجام نشده و تنها به عنوان بهره‌برداری با یکی از نهادها برای برقراری امنیت در این منطقه توافقی شده است تا در قسمتی از آن پارک، کلانتری مستقر شود.

هفته گذشته یک منبع آگاه درباره واگذاری بخشی از پارک «گولوستان باغی» به نیروهای امنیتی گفت: این منطقه در ظاهر به نیروی انتظامی واگذار شده و قرار است محل کلانتری باشد اما در اصل قرار است این ساختمان به مرکز پایش و کنترل اطلاعات سپاه تبدیل شود و عدم توجه به قوانین شهرداری و اعتراض شهروندان در واقع این موضوع است.

دوباره امتحان کنید

ترکیه نهادینه کردن روابط با کشورهای عضو سازمان دولت‌های تُرك را مهم می‌داند

گادتب: به گزارش مرکز گادتب، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه در گفت‌وگو با خبرگزاری …

افتخارآفرینی فرزند آذربایجان؛ احمد بایبوردی برای سومین بار متوالی در لیست دو درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفت

گادتب: به گزارش مرکز گادتب، احمد بایبوردی فرزند آذربایجان برای سومین بار متوالی در لیست …