سه‌شنبه , اکتبر 15 2024
azfa
تازه ها

هنوز هیچ اقدام جدی و ملموسی برای احیای دریاچه اورمیه صورت نگرفته است

گادتب: به گزارش مرکز گادتب، بهرام سرمست استاندار آزربایجان شرقی امروز در دیدار خود با محمدرضا عارف معاون اول پزشکیان، در جلسه کارگروه ملی نجات دریاچه اورمیه از ضرورت تغییر نگرش و تخصیص منابع کافی سخن گفت.

بهرام سرمست او همچنین خواستار تامین اعتبار کافی از صندوق توسعه ملی و تداوم تخصیص بودجه مناسب شد. اما این سخنان در حالی مطرح می‌شود که با گذشت سال‌ها و وعده‌های مختلف از سوی دولت‌های احمدی‌نژاد، روحانی و رئیسی، هنوز هیچ اقدام جدی و ملموسی برای احیای دریاچه اورمیه صورت نگرفته است.

دریاچه اورمیه که زمانی یکی از بزرگترین دریاچه‌های نمک جهان بود، امروز به نمادی از ناکارآمدی و بی‌توجهی مسئولان بدل شده است. هر چند هر دوره انتخابات ریاست جمهوری و مجلس، وعده‌های جدیدی برای نجات این دریاچه مطرح می‌شود، اما هیچ کدام از این وعده‌ها فراتر از حرف نرفته‌اند. به نظر می‌رسد که دریاچه اورمیه بیشتر به دستاویزی سیاسی برای کاندیداها تبدیل شده است که با استفاده از آن به دنبال جمع‌آوری آرا هستند.

دوباره امتحان کنید

از دارالفنون استانبول تا دارالفنون تهران و تبریز: تبریز، دومین شهر ایران دوره قاجاری از نظر علمی امروزه چندمین شهر ایران است؟

گادتب: آذربایجان تا اواسط قرن بیستم دروازه ورود مدنیت نوین به داخل ممالک محروسه ایران …

ساعاتی پس از تحریم‌های اروپا مسافران از لغو پروازهای ایران ایر به مقاصد اروپایی خبر دادند

گادتب: به گزارش مرکز گادتب، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) شامگاه دوشنبه ۱۴ اکتبر …