سه‌شنبه , اکتبر 15 2024
azfa
تازه ها

فراخوان علی‌یئو از جامعه جهانی برای همکاری در برابر تغییرات اقلیمی

گادتب: رئیس‌جمهور آزربایجان جامعه جهانی را به همکاری سازنده برای مقابله با تغییرات اقلیمی دعوت کرد.

آزربایجان در آستانه ۲۹-مین کنفرانس طرف‌های کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد درباره تغییر اقلیم که قرار است در ۱۱-۲۲ نوامبر در باکو برگزار شود، از نشستی با عنوان «عزم را افزایش دهیم، اقدام را فعال کنیم» میزبانی است.

مختار بابایف، وزیر اکولوژی و منابع طبیعی آزربایجان در این نشست پیام الهام علی‌یئو، رئیس‌جمهور این کشور را برای شرکت‌کنندگان قرائت کرد.

علی‌یئو در این پیام جامعه جهانی را به همکاری سازنده برای مقابله با تغییرات اقلیمی دعوت و اعلام کرد: با وجود اینکه دولت‌ها مسئولیت‌ها مشترک اما متفاوت دارند، باید اختلافات و سرزنش یکدیگر را کنار بگذارند و مخرج مشترکی پیدا کنند. حق نداریم به‌خاطر یافتن مسئولان گرمایش جهانی و تخریب محیط زیست اتلاف وقت کنیم.

رئیس‌جمهور آزربایجان تصریح کرد که تغییرات اقلیمی تمام کشورها را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما کشورهای جزیره‌ای کوچک در حال توسعه در برابر این تاثیرات بیشتر آسیب‌پذیر هستند.

علی‌یئو همچنین با اشاره به اینکه این وضعیت باعث کاهش منابع درآمدی مردم و مانع دستیابی به توسعه پایدار می‌شود، خاطرنشان کرد که آزربایجان درآمدهای حاصله از نفت و گاز طبیعی را برای انرژی سبز سرمایه‌گذاری می‌کند.

دوباره امتحان کنید

ساعاتی پس از تحریم‌های اروپا مسافران از لغو پروازهای ایران ایر به مقاصد اروپایی خبر دادند

گادتب: به گزارش مرکز گادتب، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) شامگاه دوشنبه ۱۴ اکتبر …

بهرام امیراحمدیان در مصاحبه‌ای دو ساعته با سایت خبرآنلاین، دشمنی ایران با اتحاد کشورهای ترک را به نمابش گذاشت

گادتب: بهرام امیراحمدیان در مصاحبه‌ای دو ساعته با سایت خبرآنلاین، دشمنی ایران با اتحاد کشورهای …