سه‌شنبه , اکتبر 15 2024
azfa
تازه ها

سخنگوی سازمان هواپیمایی رژیم نژادپرست ایران: پخش خوش‌آمدگویی تورکی در پروازها ممنوع فقط به زبان‌های انگلیسی و فارسی

گادتب: سخنگوی سازمان هواپیمایی ایران با بیان اینکه پخش خوش‌آمدگویی در مسیر پروازی تهران- تبریز شرکت هواپیمایی آتا به زبان تورکی، بدون هیچ‌گونه سوء نیت انجام شده است، در یک اقدام شوونیستی و نژادپرستانه دیگر تاکید کرد: برپایه دستورالعمل این سازمان، پخش خوش‌آمدگویی در پروازها فقط به دو زبان‌ انگلیسی و فارسی خواهد بود.

به گزارش سازمان هواپیمایی ایران، پخش خوش‌آمدگویی در مسیر پروازی تهران- تبریز شرکت هواپیمایی آتا به زبان تورکی، موجب ایجاد برخی حساسیت‌ها در فضای مجازی و شائبه تجزیه‌طلبی شد.

«جعفر یازرلو» سخنگوی این سازمان اظهار داشت: با پیگیری‌ها و بررسی‌های بعمل آمده، مشخص شد پیام خوش‌آمدگویی از طرف مهماندار پرواز به زبان تورکی بعنوان یک ابتکار و نوآوری بوده و هیچ سوء نیت و یا عمدی در پخش انانس خوش‌آمدگویی به زبان تورکی مدنظر نبوده است.

وی بیان‌داشت: به‌منظور جلوگیری از هرگونه شائبه و حساسیت، سازمان هواپیمایی کشوری طی دستورالعملی به شرکت مذکور، پخش هر گونه خوش‌آمدگویی به‌غیر از زبان‌های انگلیسی و فارسی را ممنوع اعلام کرد.

یازرلو خاطرنشان‌کرد: پیام‌های خوش‌آمدگویی یا هر پیام دیگری از سوی کرو و یا کادر پروازی طبق قوانین بین‌المللی ایکائو (سازمان بین‌المللی هوانوردی) شامل یک زبان زنده دنیا و دیگری زبان رسمی آن کشور می‌شود.

دوباره امتحان کنید

از دارالفنون استانبول تا دارالفنون تهران و تبریز: تبریز، دومین شهر ایران دوره قاجاری از نظر علمی امروزه چندمین شهر ایران است؟

گادتب: آذربایجان تا اواسط قرن بیستم دروازه ورود مدنیت نوین به داخل ممالک محروسه ایران …

ساعاتی پس از تحریم‌های اروپا مسافران از لغو پروازهای ایران ایر به مقاصد اروپایی خبر دادند

گادتب: به گزارش مرکز گادتب، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) شامگاه دوشنبه ۱۴ اکتبر …