شنبه , ژوئن 27 2026
azfa
تازه ها

ائتلاف دریایی تحت رهبری آمریکا سطح تهدید امنیتی در تنگه هرمز را بالا برد

گادتب: مرکز مشترک اطلاعات دریایی (جی‌ام‌آی‌سی)، وابسته به ائتلاف دریایی تحت رهبری آمریکا، اعلام کرد سطح تهدید امنیتی در تنگه هرمز پس از حمله به کشتی‌های تجاری به سطح «قابل توجه» افزایش یافته است.

این مرکز در اطلاعیه‌ای هشدار داد دریانوردان باید احتمال وجود مین در تنگه هرمز را در نظر بگیرند و انتظار حضور نیروهای دریایی برای ادامه عملیات مین‌روبی، ترافیک سنگین در مسیرهای عبور و برقراری تماس رادیویی از سوی نیروهای دریایی را داشته باشند.

جی‌ام‌آی‌سی همچنین اعلام کرد مسیر جنوبی تنگه هرمز برای تسهیل همزمان عبور کشتی‌های ورودی و خروجی گسترش یافته است و از کشتی‌ها خواست برای اطلاع از مسیرهای ایمن با مرکز هدایت و راهنمایی کشتیرانی نیروی دریایی فرماندهی مرکزی آمریکا در ارتباط باشند.

دوباره امتحان کنید

محرومیت علی بابایی فعال آذربایجانی از هرگونه تماس و ملاقات

گادتب: الهام جوانشیر، همسر فعال ملی آذربایجانی علی بابایی که از شش ماه پیش در …

ادعای سپاه پاسداران از حمله به مواضع آمریکا در منطقه

گادتب: در پی حملۀ آمریکا به راغه‌های موشکی و پهپادی و یک سایت رادار در …