دوشنبه , می 13 2024
azfa

توهین نژادپرستان فارس به ملل غیرفارس نمایندگان را مجبور به واکنش کرد

‍گادتب: به گزارش مرکز خبر گادتب، نژادپرستی و دگرستیزی در بین فارسها چنان نهادینه شده که در قرن بیست و یک به یک معضل اجتماعی وحشتناکی تبدیل شده است. تشدید نژادپرستی بین فارسها و توهین آنها به ملل غیرفارس باعث گردیده تا برخی نمایندگان مجلس برای محدودسازی آنها در مجلس تلاش کنند.

نادر قاضی پور نماینده مردم اورمیه در مجلس در این مورد گفت: به منظور ایجاد ساز و کار قانونی مقابله با هتاکان اقوام و مذاهب مختلف ، نمایندگان طرح یک فوریتی تصویب کردند.

نادر قاضی پور، در خصوص اقدام اخیر نمایندگان مجلس نسبت به مقابله با برخی جریان‌های مخرب داخلی همچون بیان مطالب ناشایست به اقوام مختلف و نسبت دادن برخی سخنان سخیف به مذاهب و قومیت‌ها ، اظهار داشت: کشور متشکل از قومیت‌ها و مذاهب مختلف است و هر یک از این اقوام دارای تاریخ و گذشته کهن هستند که در جای جای این آب و خاک سکنی گزیده‌اند.

وی ادامه داد: بنابراین هتک حرمت و بیان مطالب خارج از عرف و استفاده از ادبیات ناشایست و نسبت دادن الفاظ کریه به ادیان و مذاهب مختلف کشور از سوی نمایندگان ملت در مجلس محکوم است.

نماینده مردم اورمیه در مجلس افزود: در همین خصوص نمایندگان مجلس با طرح یک فوریت خواستار تثبیت قانونی در خصوص تعیین مجازات برای برخورد با هرگونه توهین و نشر ادبیات ناشایست به اقوام و مذاهب مختلف کشور شدند.

قاضی‌پور خاطر نشان کرد: این طرح که با یک فوریت در مجلس رای آورد به کمیسیون قضایی ارجاع داده شد تا پس از بررسی‌های کارشناسان این کمیسیون و ایجاد بندهای مختلف پس از بررسی شورای نگهبانان با منظور تثبیت قانونی به صحن علنی مجلس بازگردد.

 

دوباره امتحان کنید

پ‌ک‌ک تهدیدی برای جبهه ترکمن عراق است

گادتب: به گزارش مرکز گادتب، حسن توران، رئیس جبهه ترکمن عراق، از بغداد خواست تا …

بحران زیست‌محیطی که مراغه و بناب را تهدید می‌کند

گادتب: به گزارش مرکز گادتب، احمد بایبوردی کارشناس و فعال محیط‌زیست نسبت به خطرات استخرهای …

دیدگاهتان را بنویسید