شنبه , می 18 2024
azfa

چاپ و توزیع گسترده تقویم سال ۱۳۹۸ به «زبان تورکی» همزمان با «روز جهانی زبان مادری» در اردبیل

گادتب: به گزارش مرکز خبر گادتب، فعالین آزربایجانی در اردبیل در اقدامی تحسین برانگیز با چاپ تقویمی زیبا و پخش گسترده آن همزمان با  ۲۱ فوریه «روز جهانی زبان مادری» را گرامی داشتند.

فعالین آزربایجان با درج شعار «آنا دیلینده مدرسه اولمالی‌دیر هر کسه»، «اشعار تورکی» و «اسامی ماه‌های سال به زبان تورکی» در این تقویم و پخش آن در بین مردم و محل کار، مقاومت ملی و مدنی ملت تورک آزربایجان را علیه تبعضات نژادی و سرکوب‌های فرهنگی به پیش می‌برند.

همچنین با درج جملاتی معنادار از جمله «آزادلیق و عدالت اوغروندا چالیشانلارا هر شئی‌ده‌ن اونملی، دوشونجه، ایمان و جسارت لازیم‌دیر.

-هر جامعه‌نین صنعت، اینجه صنعت، علم تکنولوژیا ساحه‌سینده پیشرفتی، اجتماعی گوونلیگه (امنیته) خصوصیله شخصی، گروهی، قلم، عقیده و اندیشه آزادلیقلارینا باغلی‌دیر» زیبایی خاصی به تقویم بخشیده‌اند.

گفتنی است، فعالیت فرهنگی فعالین آزربایجانی در ایران به هیچ عنوان تحمل نمی‌شود. فعالیت فرهنگی در راستای هویت تورکی و آزربایجانی همچون چاپ تقویم تورکی، از سوی نهادهای امنیتی و قضایی ایران با اتهاماتی همچون تشویش اذهان عمومی و تبلیغ علیه نظام روبرو می‌شود.

چنانچه آشکار است، جمهوری اسلامی ایران سیاست سرکوب و استعمار ملل غیرفارس را کماکان ادامه می‌دهد و قادر به تحمل انتشار چند تقویم به زبان تورکی در کشور هم نیست.

 

دوباره امتحان کنید

ترکیه در سال 2026 صاحب ناوگان هوایی جنگ الکترونیک تخصصی می شود

گادتب: به گزارش مرکز گادتب، ترکیه در سال 2026 صاحب ناوگان هوایی جنگ الکترونیک تخصصی …

آغ‌بولاق سلماس آخرین قربانی سیاست صدساله حذف هویت تورکی آذربایجان؛ مردم منطقه با مخدوش کردن تابلو روستا خواستای بازگردانده شدن نام تورکی هستند

گادتب: به گزارش مرکز گادتب، جوانان تورک آذربایجان ساکن سلماس آذربایجان غربی، دیروز ۲۸ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید