دوشنبه , می 6 2024
azfa
تازه ها

رونمایی از آلبوم موسیقی عاشیقی « ایشیق یول » در اورمیه

همزمان با هفته فرهنگی اورمیه ، آلبوم موسیقی عاشیقی « ایشیق یول » در سالن اجتماعات صفی الدین اورموی شهرستان اورمیه رونمایی و منتشر شد.

در مراسم رونمایی این اثر موسیقی که با حضور حسن سپهرفر، معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجن غربی، هنرمندان عاشیق، حجت الاسلام خلیلی پور، رئیس و حسن پناهی عضو شورای اسلامی اورمیه ، تنی چند از مسئولان فرهنگی و هنری استان و اقشار مختلف مردم برگزارشد  آلبوم موسیقی « ایشیق یول » رونمایی و از عوامل تولید این اثر هنری تقدیر شد.

مسئول واحد موسیقی حوزه هنری آذربایجان غربی در این خصوص ضمن اشاره به اهمیت حفظ موسیقی عاشیقی و انتشار آثار مختلف در این عرصه گفت: «ایشیق یول » ( راه روشن ) از تولیدات واحد موسیقی حوزه هنری آذربایجان غربی در وصف حضرت محمد (ص) و حضرت علی(ع) است که با هنر نمایی هفت نفر از هنرمندان برجسته موسیقی عاشیقی استان در قالب ۱۸ عنوان آهنگ( هاوا )در سال جاری تکثیر و عرضه شده است.

در ادامه این برنامه آلبوم موسیقی« ایپک یولو ناغیللاری ۱» ( داستانهای جاده ابریشم ) از تولیدات واحد موسیقی حوزه هنری آذربایجان غربی نیز با حضور مسئولان رونمایی و از عوامل تولید این اثر فاخر موسیقی در مکتب عاشیقی اورمیه که بخشی از داستان های محلی منطقه در آن ثبت شده است تجلیل و تقدیرشد.

متاسفانه با فشار عوامل اطلاعاتی رژیم ایران برگزاری سمینار صفی‌الدین اورموی در اورمیه لغو شد.

دوباره امتحان کنید

پاسخ میدانی گروهی از فعالین تورک قشقایی به هذیان‌گویی جلال رشیدی کوچی نماینده ای از استان فارس بر علیه آزربایجان

گادتب: فعالین تورک قشقایی که بخش مهی از شهروندان حوزه انتخابی آقای رشیدی کوچی می‌باشند …

اعتصاب طلافروشان و تعطیلی بازار زرگران شهرهای آذربایجان در اعتراض به قانون جدید مالیات

گادتب: به گزارش مرکز گادتب،طلا فروشان و بازار زرگران در شهرهای مختلف آذربایجان در اعتراض …