دوشنبه , می 20 2024
azfa
تازه ها

احضار بیش از ده‌ها فعال فضای مجازی و فعالین مدنی در اورمیه به اتهام تبلیغ علیه نظام و تشویش اذهان عمومی از سوی دادگاه انقلاب اورمیه

گادتب: فروردین‌ماه امسال ناصر عتباتی رئیس‌کل دادگستری آزربایجان غربی از ایجاد آنچه وی آن را «واحد واکنش سریع و رصد و پایش فضای مجازی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرائم و برخورد فوری با هر نوع اقدام مجرمانه در فضای مجازی» خواند، خبر داد.

او هدف از این اقدام را جلوگیری تشویق به کلاه‌برداری، فساد، مسائل غیراخلاقی، مباحث تجزیه‌طلبانه و وحدت‌شکن، فعالیت اراذل اوباش، مواد مخدر و… عنوان کرد.

حال باگذشت یک ماه از این طرح خبر می‌رسد بیش از ده‌ها فعال فضای مجازی و برخی از فعالین مدنی در اورمیه به اتهام تبلیغ علیه نظام و تشویش اذهان عمومی از سوی دادگاه انقلاب اورمیه احضار شده‌اند.

در راستای همین طرح در روزهای گذشته برخی از صفحات خبری، فرهنگی و طنز که به زبان تورکی آزربایجانی مطلب منتشر می‌کردند نیز توسط پلیس امنیت بسته‌شده و پرونده گردانندگان این صفحات به دادگاه انقلاب اورمیه ارجاع داده‌شده است.

برخورد با فعالان و صفحات آزربایجانی در حالی رخ می‌دهد که بسیاری از صفحات و کانال‌های تلگرامی که هواداری آنان از گروه‌های تروریستی محرز شده است آزادانه به تبلیغ گروه‌های تروریستی فعال در غرب آزربایجان می‌پردازند.

دوباره امتحان کنید

برگزاری همایش بزرگداشت «حکیم ملا‌محمد فضولی» و «حکیم ابولقاسم نباتی» دو شاعر بزرگ آزربایجان

گادتب: به گزارش مرکز گادتب، در دانشگاه تبریز توسط گروه زبان و ادبیات تورکی با …

سازمان عفو بین‌الملل از فرانسه خواست تا از حقوق مردم بومی «کاناک» محافظت کند

گادتب: به گزارش مرکز گادتب، در حالی که حواث خشونت‌آمیز در کالدونیای جدید در اقیانوس …