جمعه , ژوئن 26 2026
azfa
تازه ها

انتقال «عظیمی‌قدیم» و «آیاز سیف‌خواه» به بهداری زندان اوین

گادتب: «عبدالعزیز عظیمی‌قدیم» و «آیاز سیف‌خواه» از فعالین آزربایجانی محبوس در زندان اوین در پی اعتصاب غذا به ترتیب در ۲۱ و ۱۴ -‌ مین روز اعتصاب در شرایط جسمانی بحرانی قرار گرفته‌اند

این فعالین روز شنبه ۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۴ در پی اعتصاب و وخامت جسمانی و افت شدید فشارخون به بهداری زندان منتقل شده‌اند ولی با این حال اجازه نداده و مانع از تزریق سرم گردیده‌اند.

آقای «عظیمی قدیم» از تاریخ ۱۲ اسفند ۱۴۰۳ در اعتراض به احکام ناعادلانه و اتهامات ساختگی علیه خود و سایر فعالان آزربایجانی، دست به اعتصاب غذا زده است. که پس از آن تماس تلفنی ایشان در پی اعتصاب قطع گردیده است.

همچنین «آیاز سیف‌خواه» دیگر فعال آزربایجانی، از ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۳، در اعتراض به احکام ناعادلانه و حمایت از عظیمی قدیم شروع به اعتصاب غذا کرده است.

عظیمی قدیم و سیف‌خواه در بهمن ۱۴۰۲ بدون رعایت اصول دادرسی عادلانه بازداشت و در مهرماه ۱۴۰۳ توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی، به ترتیب به ۶ سال و ۱۴ سال حبس محکوم شدند.

دوباره امتحان کنید

سنای آمریکا با بررسی دوباره طرح محدود کردن اختیارات جنگی ترامپ درباره ایران مخالفت کرد

گادتب: سنای آمریکا در یک رأی‌گیری جدید، با ۵۰ رأی مخالف در مقابل ۴۷ رأی …

روبیو هشدار داد: تبدیل لفاظی‌ها به تهدید کشتی‌ها و اختلال در کشتیرانی، نقض توافق است و آمریکا برخورد می‌کند

گادتب: مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا، در منامه تأکید کرد که واشنگتن اظهارات رسانه‌ای و …