پنج‌شنبه , ژوئن 25 2026
azfa
تازه ها

انتقال کارخانه قند مستهلک از خراسان به سویوق بولاق علیرغم دچار تنش آبی شدید در اطراف دریاچه اورمیه

گادتب: به گزارش مرکز خبر گادتب، در حالی که آزربایجان جنوبی مخصوصا غرب آزربایجان‌ دچار تنش آبی شدیدی شده و دریاچه اورمیه درحال مرگ است، یک کارخانه قند مستهلک از خراسان به سویوق بولاق منتقل شده و در روزهای آتی افتتاح می شود.

کارخانه قند مهاباد بعد از رمضان افتتاح می شود. با افتتاح این کارخانه، کشاورزان بیشتری به سمت کشت چغندر سوق داده می‌شوند.

 ظرفیت این کارخانه تولید ۵۶ هزار تن شکر است که برای تولید این رقم بایستی در روز ۷۵۰۰ تن چغندر به خط تولید تزریق شود.

دقت کنید که برای تولید هر کیلوگرم چغند ۸۰۰ لیتر آب لازم است، یعنی در خراسان فهمیدند که چه آفتی است.

هم اکنون پنج کارخانه قند در استان آزربایجان‌غربی وجود دارد که یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول چغندر قند معادل ۳۶ درصد تولید این محصول در ایران را فرآوری می‌کنند.

دوباره امتحان کنید

سنای آمریکا با بررسی دوباره طرح محدود کردن اختیارات جنگی ترامپ درباره ایران مخالفت کرد

گادتب: سنای آمریکا در یک رأی‌گیری جدید، با ۵۰ رأی مخالف در مقابل ۴۷ رأی …

روبیو هشدار داد: تبدیل لفاظی‌ها به تهدید کشتی‌ها و اختلال در کشتیرانی، نقض توافق است و آمریکا برخورد می‌کند

گادتب: مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا، در منامه تأکید کرد که واشنگتن اظهارات رسانه‌ای و …