یکشنبه , ژوئن 28 2026
azfa
تازه ها

انزوای ایران در معادلات منطقه‌ای پس از سقوط اسد

گادتب: با سقوط رژیم اسد و کاهش مداخلات ایران در منطقه، شرایط برای گسترش مناسبات بین کشورهای منطقه فراهم شده است. این تغییرات باعث شده ایران بیش از پیش به انزوا کشیده شود و از معادلات و همکاری‌های منطقه‌ای کنار گذاشته شود. انزوای فزاینده، خوی پرخاشگری و ستیزه‌جویی مقامات جمهوری اسلامی را آشکارتر کرده است؛ به‌طوری‌که تقریباً روزی نیست که یکی از مسئولان این نظام، ترکیه یا سایر کشورهای منطقه را مورد توهین و اتهام قرار ندهد.

علی حسینی، رئیس سابق کمیسیون حمل‌ونقل اتاق بازرگانی، اخیراً اظهار داشته که ترکیه پس از سقوط اسد به دنبال اجرای پروژه راه‌آهن سوریه، ترکیه و عربستان است تا از این مسیر، ایران را در معادلات حمل‌ونقل منطقه‌ای دور بزند.

سؤال اساسی اینجاست: چرا کشورهای منطقه به دنبال دور زدن ایران هستند؟ چه عواملی باعث شده که این کشور در هیچ زمینه‌ای شریک قابل اعتمادی تلقی نشود؟ پاسخ را باید در سیاست‌های داخلی و خارجی ایران، رفتارهای تنش‌آفرین و عدم تمایل به همکاری متقابل جست‌وجو کرد.

https://t.me/GADTB1/39775

دوباره امتحان کنید

«جلال دروگر» پس از چند ساعت بازجویی آزاد شد

گادتب: «جلال دروگر» فعال آزربایجانی که روز شنبه ۶ تیرماه در محل کار خود در …

نتانیاهو: فرصت سرنگونی را برای ملت ایران ایجاد کردیم؛ رژیم جمهوری اسلامی به پایان نزدیک می‌شود

Israel’s Prime Minister Benjamin Netanyahu attends the weekly cabinet meeting in Jerusalem on November 19, …