شنبه , ژوئن 27 2026
azfa
تازه ها

بحران در بهداشت ورزقان؛ تنها اورژانس ارزیل تعطیل شد

گادتب: در حالی که تنها درمانگاه دهستان ارزیل، از شش ماه پیش بدون پزشک و ماما به حال خود رها شده است، منابع محلی حکایت از آن دارد که پایگاه اورژانس ۱۱۵ ارزیل نیز از نیمه دوم آذرماه جاری، تعطیل شده است.

تعطیلی پایگاه اورژانس ۱۱۵ ارزیل پس از چهار سال فعالیت، نشان‌دهنده بحران جدی در نظام بهداشت و درمان این منطقه است. این وضعیت، نه تنها یک نقص در مدیریت بخش بهداشت، بلکه یک زنگ خطر برای سلامت عمومی جامعه محسوب می‌شود. کمبود نیرو و خروج چندین نفر از پرسنل اورژانس شهرستان طی یک سال، به وضوح از سوءمدیریت و بی‌توجهی مسئولان حکایت دارد.

به نظر می‌رسد؛ صدای اعضای شورای اسلامی روستای ارزیل در پیگیری وضعیت اورژانس و درمانگاه به جایی نمی‌رسد. این عدم پاسخگویی و عمل‌گرایی از سوی مدیران، نه تنها نشان‌دهنده بی‌مسئولیتی آنهاست، بلکه به معنای نادیده گرفتن نیازهای اولیه و حیاتی مردم نیز است.

تعطیلی اورژانس و عدم وجود پزشک و ماما در درمانگاه یک دهستان محروم و دورافتاده، به معنای آن است که شبکه بهداشت و درمان در شهرستان ورزقان به حال خود رها شده و این یک فاجعه در عرصه سلامت است. باید از مسئولان پرسید که چه تدابیری برای جلوگیری از این بحران اتخاذ شده و چرا تا کنون هیچ اقدامی برای تأمین نیرو و احیای خدمات درمانی انجام نشده است؟ این وضعیت می‌تواند پیامدهای خطرناکی برای سلامت ساکنان داشته باشد و لازم است که یک بازنگری جدی در سیاست‌ها و مدیریت‌های مربوطه صورت گیرد.

دوباره امتحان کنید

جمهوری اسلامی: عبور ایمن از تنگه هرمز بدون هماهنگی قابل تضمین نیست

گادتب: کاظم غریب‌آبادی، معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، می‌گوید عبور ایمن کشتی‌ها از تنگه …

اسرائیل جمهوری اسلامی را به حمله نظامی تهدید کرد

گادتب: مقام‌های ارشد اسرائیل از ادامه حضور نظامی این کشور در جنوب لبنان و احتمال …