یکشنبه , ژوئن 28 2026
azfa
تازه ها

تداوم موج بازداشت و اذیت و آزار فعالین مدنی قشقایی توسط ارگان‌های امنیتی رژیم ایران

گادتب: به گزارش مرکز خبر گادتب، موج بازداشت و اذیت و آزار فعالین مدنی قشقایی توسط ارگان‌های امنیتی رژیم ایران ادامه دارد. در آخرین مورد دیروز در شهرضا یاسین موسوی و در شیراز دکتر مهدی منیری نژاد بازداشت شده اند.

همچنین از وضعیت فعال قشقایی ابوالفضل کرمی روزهاست اطلاعی در دست نیست. گزارش ها حاکیست ارگان‌های امنیتی در روزهای اخیر و به خصوص بعد از حضور فعالین ترک قشقایی در میتینگهای بروکسل و برلین، در داخل کشور موجی از بازداشت و همچنین انواع فشارهای امنیتی از قبیل احضار، تهدید، ارعاب، اجبار به اعترافات اجباری و اتهامات واهی را متوجه فعالین مدنی قشقایی کرده‌اند.

دوباره امتحان کنید

تشدید فشارهای امنیتی در اردبیل؛ بازداشت همزمان سه فعال آزربایجانی

گادتب: صبح امروز یکشنبه ۷ تیرماه، «عسگر اکبرزاده»، «علی واثقی» و «سیامک میرزایی» از فعالین …

«جلال دروگر» پس از چند ساعت بازجویی آزاد شد

گادتب: «جلال دروگر» فعال آزربایجانی که روز شنبه ۶ تیرماه در محل کار خود در …