جمعه , ژوئن 26 2026
azfa
تازه ها

سه تن از شهروندان آزربایجانی در تبریز به حبس تعزیری و منع خروج از کشور محکوم شدند

‏ گادتب: به گزارش مرکز خبر گادتب، شعبه یک دادگاه انقلاب ‎تبریز به ریاست داود حملبر، سه تن از شهروندان آزربایجانی به نام‌های ‎«امیر هاشم‌پور»  را به دو سال ‎زندان و دو سال منع خروج از کشور، ‎«امید هاشم‌پور» را به شش ماه و ‎«شمس‌الدین اسماعیل‌زاده» را به ۹ ماه ‎زندان محکوم کرد.

این سه شهروند بازداشت‌شده در ‎اعتراضات سراسری، کماکان در ‎زندان تبریز محبوس هستند.

‏امید هاشم‌پور اواخر شهریورماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان تبریز منتقل شد. مدتی بعد برادرش، امیر هاشم‌پور و همسر او «‎زهرا اسکندری» پس از احضار به پلیس فتای تبریز بازداشت شدند. شمس‌الدین اسماعیل‌زاده هم اوایل مهرماه بازداشت شده بود.

دوباره امتحان کنید

واشینگتن‌پست: ادعای قوی‌تر شدن جمهوری اسلامی پس از جنگ، «بی‌پایه» است

گادتب: واشینگتن‌پست، در یادداشتی با استناد به ارزیابی دیوید آلبرایت، کارشناس شناخته‌شده برنامه‌های هسته‌ای، نوشت …

قبرستان تاریخی امامیه تبریز در محاصره علف‌های هرز

گادتب: قبرستان تاریخی امامیه تبریز با وجود قرار گرفتن در محدوده شهری و برخورداری از …