جمعه , ژوئن 26 2026
azfa
تازه ها

نتانیاهو برای گفت‌وگو با ترامپ درباره غزه و ایران به واشینگتن می‌رود

Israel’s Prime Minister Benjamin Netanyahu attends the weekly cabinet meeting in Jerusalem on November 19, 2017. / AFP PHOTO / POOL / RONEN ZVULUN

گادتب: دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، اعلام کرد که آقای نتانیاهو برای گفت‌وگو با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده، درباره نوار غزه، گروگان‌های اسرائیلی و «همه بخش‌های محور ایران» روز یکشنبه ۱۴ بهمن عازم واشینگتن خواهد شد.

بیانیه دفتر آقای نتانیاهو که روز شنبه ۱۳ بهمن منتشر شده است با یادآوری این‌که نخست‌وزیر اسرائیل اولین رهبری خواهد بود که پس از مراسم متحلیف دونالد ترامپ با او دیدار خواهد کرد از سفر او به واشینگتن به عنوان «رخدادی تاریخی» نام برده است.

طبق این بیانیه، دیدار بنیامین نتانیاهو و دونالد ترامپ روز سه‌شنبه ۱۶ بهمن در کاخ سفید انجام می‌شود.

دفتر بنیامین نتانیاهو همچنین در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که او روز شنبه با استیو ویتکاف، نماینده ویژه ایالات متحده در امور خاورمیانه، صحبت کرده است.

این بیانیه می‌گوید که آقای نتانیاهو و آقای ویتکاف توافق کرده‌اند روز دوشنبه در واشینگتن ملاقات کنند تا گفت‌وگوها درباره مرحله دوم توافق با گروه افراطی حماس بر سر آزادی گروگان‌ها را آغاز کنند.

توافق آتش‌بس سه‌مرحله‌ای بین اسرائیل و گروه افراطی حماس پس از ماه‌ها میانجی‌گری ایالات متحده، مصر و قطر بین طرف‌های درگیر در اواسط ژانویه حاصل شد.

دونالد ترامپ اگرچه گاهی انتقاداتی از بنیامین تانیاهو داشته است، اما به عنوان متحد نزدیک او شناخته می‌شود. این سفر زودهنگام به عنوان نشانه‌ای از حمایت دونالد ترامپ از نخست‌وزیر راست‌گرای اسرائیل تلقی می‌شود که به دلیل نحوه مدیریت جنگ در غزه تحت انتقادهای شدیدی قرار گرفته است.

دوباره امتحان کنید

سنای آمریکا با بررسی دوباره طرح محدود کردن اختیارات جنگی ترامپ درباره ایران مخالفت کرد

گادتب: سنای آمریکا در یک رأی‌گیری جدید، با ۵۰ رأی مخالف در مقابل ۴۷ رأی …

روبیو هشدار داد: تبدیل لفاظی‌ها به تهدید کشتی‌ها و اختلال در کشتیرانی، نقض توافق است و آمریکا برخورد می‌کند

گادتب: مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا، در منامه تأکید کرد که واشنگتن اظهارات رسانه‌ای و …