
گادتب: انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده دندانپزشکی تبریز نسبت به کسر از حقوق رزیدنتهای این دانشکده اعتراض کرده و این اقدام را غیرمسئولانه دانسته است.
در بیانیه منتشرشده آمده است که رزیدنتها درشرایطی به آموزش تخصصی، ارائه خدمات درمانی ورسیدگی به بیماران مشغول هستند که با فشار کاری و مسئولیتهای سنگینی مواجهاند.
این بیانیه تأکید میکند که در شرایط دشوار اقتصادی کنونی، حقوق رزیدنتی یک امتیاز اضافی محسوب نمیشود، بلکه حداقل پشتوانه مالی افرادی است که همزمان مسئولیت آموزش تخصصی و درمان بیماران را بر عهده دارند.
همچنین اشاره شده است که جامعه رزیدنتی با وجود وظایف گسترده آموزشی و درمانی، از حداقل حمایتهای مالی برخوردار بوده و در دانشکده دندانپزشکی تبریز نیز هیچگونه کارانهای به رزیدنتها پرداخت نمیشود.
انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده دندانپزشکی تبریز ضمن انتقاد از آنچه «بهانههای واهی و سختگیرانه» برای اعمال کسری حقوق عنوان کرده، خواستار ارائه توضیحات شفاف از سوی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز شده است.
ادتاج اتحادیه دمکراتیک ترک آذربایجان جنوبی