بیانیه اتحادیه دمکراتیک ترک آذربایجان جنوبی (ادتاج) به مناسبت شروع سال تحصیلی

همزبانان عزیز

!ملت بزرگ ترک

همانگونه که تحصیل و تعلیم و تربیت از ارزشهای مقدس بشری می باشد، روز شروع سال تحصیلی هم برای هر ملتی روزی مقدس محسوب می گردد. اما با سیاست های راسیستی رژیم فارس این روز مقدس برای ملت بزرگ ترک به شروع فرآیند نسل کشی معنوی و فرهنگی تبدیل شده است. در نتیجه سیاست نسل کشی معنوی و فرهنگی که از اول مهر هر سال شروع می گردد، فرزندان ملت بزرگ ترک در سرزمین ازلی و ابدی ترک در آذربایجان جنوبی، سرزمین قشقایی و کلاً از رود ارس تا خلیج کنگر و از غرب تا شرق در معرض سیاست آسیمیلاسیون و یکسان سازی زبانی و فرهنگی قرار می گیرد. ابتدایی ترین حقوق انسانی آنها- .حق تحصیل بزبان مادری بشدت نقض می گردد. با روشهای غیر انسانی آسیمیلاسیون به نابودی ترکها به عنوان یک ملت تلاش می گردد

تنها راه رهایی از این استعمار رژیم نژادپرست فارس هم استقلال می باشد. اتحادیه دمکراتیک ترک آذربایجان جنوبی (ادتاج) ضمن باور به استقلال به عنوان صحیح ترین راه رهایی ملتمان از اشغال فارس، در فرآیند مبارزه برای استقلال، از مجادله ملتمان در راه دستیابی به حقوق تحصیل به زبان مادری حمایت بعمل می آورد.

اتحادیه دمکراتیک ترک آذربایجان جنوبی (ادتاج) از روشنفکران و جوانان ملت بزرگ ترک دعوت می کند تا در راه ممانعت از تداوم فرآیند نسل کشی معنوی رژیم فارس علیه ملت ترک، دستیابی به حقوق تحصیل بزبان مادری و مهمتر از همه در مبارزه برای کسب استقلال ملی در اطراف اتحادیه دمکراتیک ترک آذربایجان جنوبی (ادتاج) متحد گردند.

زنده باد ملت ترک،

زنده باد آذربایجان جنوبی مستقل!

 

اژدر تقی زاده رئیس هیئت مؤسسان

 

 

Həmçinin yoxlayın

بیانیه اعلام موجودیت اتحادیه دمکراتیک ترک آذربایجان جنوبی – آدتاج

هموطنان عزیز !ملت ترک آذربایجان جنوبی جنبش ملی آذربایجان با پیشروی روز افزون خود با …

Bir cavab yazın