سه‌شنبه , اکتبر 15 2024
azfa
تازه ها

بیش از ۲۴۰ روز از بلاتکلیفی عبدالعزیز عظیمی قدیم گذشت

گادتب: عبدالعزیز عظیمی قدیم، متهم سیاسی بیش از هشت ماه است که بصورت بلاتکلیف در زندان اوین بسر میبرد و همچنان با آزادی موقت او مخالفت میشود.

آقای عظیمی قدیم ۲۴۸ روز است که بصورت بلاتکلیف در زندان اوین بسر میبرد و تاکنون با تبدیل قرار بازداشت او به وثیقه، موافقت نشده است. همچنین، این متهم سیاسی از دسترسی به وکیل محروم مانده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده آقای عظیمی قدیم ضمن تایید این خبر به هرانا اطلاع داد: عبدالعزیز عظیمی قدیم از زمان بازداشت تاکنون دو بار در اعتراض به تداوم بلاتکلیفی خود دست به اعتصاب غذا زده است.

تیرماه سال جاری جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی برگزار شد و او بابت اتهامات تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی به دفاع از خود پرداخته بود.

عبدالعزیز عظیمی قدیم در تاریخ ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۲، هنگام بازگشت از قم به تهران، توسط نیروهای امنیتی در شهر قرچک بازداشت و ابتدا به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۴۰ زندان اوین منتقل شده بود. وی سپس به بند عمومی این زندان منتقل شد.

عبدالعزیز عظیمی قدیم، روحانی و فعال ترک (آذربایجانی) پیش از نیز از بابت فعالیت های خود سابقه بازداشت و برخوردهای قضایی را داشته است.

دوباره امتحان کنید

از دارالفنون استانبول تا دارالفنون تهران و تبریز: تبریز، دومین شهر ایران دوره قاجاری از نظر علمی امروزه چندمین شهر ایران است؟

گادتب: آذربایجان تا اواسط قرن بیستم دروازه ورود مدنیت نوین به داخل ممالک محروسه ایران …

ساعاتی پس از تحریم‌های اروپا مسافران از لغو پروازهای ایران ایر به مقاصد اروپایی خبر دادند

گادتب: به گزارش مرکز گادتب، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) شامگاه دوشنبه ۱۴ اکتبر …