سه‌شنبه , اکتبر 15 2024
azfa
تازه ها

رئیس جمهور: متأسفانه برخی از اعضای گروه مینسک سابق از پیشنهاد غیرواقعی کنونی ارمنستان حمایت می کنند

گادتب: در دوران اشغال اراضی به اصطلاح یک «، اصول روند مادریدی» موجود بود و یکی از مفاد اصلی مورد توافق دوجانبه آن این بود که بدون توافق بر سر همه مسائل، نمی توان روی هیچ چیز توافق کرد.

الهام علی اف، رئیس جمهور کشور در ۱۴ اکتبر هنگام پذیرش استوارنامه ژولین دو فرپون، سفیر جدید و فوق العاده و تام الاختیار پادشاهی بلژیک در کشورمان این را گفت.

رئیس دولت گفت: این موضع روسای مشترک وقت گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، ارمنستان و آذربایجان بود و ما در این موضع باقی می مانیم. متأسفانه برخی از اعضای گروه سابق مینسک موضع خود را تغییر داده و از پیشنهاد غیرواقعی کنونی ارمنستان حمایت می کنند.

رئیس جمهور الهام علی اف با بیان اینکه در بسیاری از موارد، طرف ارمنی با ارائه این پیشنهادات نشان می دهد که خواهان صلح است، گفت: «اما آنها از قبل می دانند که این پیشنهادها قابل قبول نیست. با وجود همه اینها، این روند ادامه دارد.»

رئیس جمهور آذربایجان تاکید کرد: زمانی که سرزمین های ما در اشغال بود – از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۲۰، ما ۲۸ سال وقت گذاشتیم و نتیجه صفر شد. اکنون دو سال است که مذاکرات آغاز شده است. بنابراین لازم است برای دستیابی به صلح در قفقاز جنوبی صبور، واقع بین و در نهایت متعهد باشیم.

دوباره امتحان کنید

از دارالفنون استانبول تا دارالفنون تهران و تبریز: تبریز، دومین شهر ایران دوره قاجاری از نظر علمی امروزه چندمین شهر ایران است؟

گادتب: آذربایجان تا اواسط قرن بیستم دروازه ورود مدنیت نوین به داخل ممالک محروسه ایران …

ساعاتی پس از تحریم‌های اروپا مسافران از لغو پروازهای ایران ایر به مقاصد اروپایی خبر دادند

گادتب: به گزارش مرکز گادتب، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) شامگاه دوشنبه ۱۴ اکتبر …