شنبه , می 18 2024
azfa

پیش بینی قحطی و شورش در اراضی باصطلاح ایران

گادتب: به گزارش مرکز خبر گادتب، حسین راغفر اقتصاددان مشهور ضمن انتقاد از «اقتصاد رفاقتی» نسبت به در راه بودن قحطی و تورم هشدار داد و گفت که ،قحطی از طریق افزایش قیمت ارز در راه است. ما قاچاق بنزین داریم که طبیعتا توسط شبکه‌های مافیایی صورت می‌گیرد. یک میلیون و ١٠٠ هزار شغل براساس منابع رسمی از بین می‌رود و به این بیماری اضافه می‌شود.

وی در پیش‌بینی خود از افزایش تورم ، نرخ تورمی که دولت روحانی آن را اعلام می‌کند را رد کرد و افزود؛ نرخ تورم در همین مهرماه ۵٠ درصد است و تا پایان سال ٨٠ تا ٩٠ درصد خواهد شد.

راغفر در رابطه با رانت که خود دولت تصمیم آن را گرفته است؛ نیز گفت:«۱۰۰هزار میلیارد رانت ارزی وارد جیب پتروشیمی‌‌ها می‌شود. این تصمیمات خود دولت است».

این اقتصاددان کسانیکه در این وضعیت قحطی و تورم ، قربانی اصلی هستند را تمام مردم فقیر ایران دانست و افزود: «قربانیان اصلی این مسئله همه مردم ایران هستند؛ آنکه با یارانه زندگی می‌کند، دیگر چیزی ندارد.»

وی به حکومت نسبت به شورش‌های پی‌در‌پی که در راه است هشدار داد و آن را با بحرانی که خود حکومت در این مدت بوجود آورده اجتناب ناپذیر دانست و گفت: ما به سمت شورش پیش می‌رویم.

او در تشریح سخن خود می‌گوید: کارگری که حقوق نگرفته، چگونه منابعش تامین شود و این باعث شورش می‌شود. همه این شورش‌‌ها شکل خواهد گرفت. این جامعه با این وضعیت قابل دوام نیست.

 

دوباره امتحان کنید

استقبال ترکمن‌ها از مراسم نکوداشت مختومقلی

گادتب: دویست و نود و یکمین نکوداشت شاعر ترکمن، مختومقلی فراغی در آرامگاه او در …

احضار ابراهیم رشیدی به دادسرای شهرستان خیاو (مشکین شهر)

گادتب: به گزارش مرکز گادتب، ابراهیم (ساوالان) رشیدی ژورنالیست و فعال حرکت ملی آذربایجان طی …

دیدگاهتان را بنویسید