چهارشنبه , می 8 2024
azfa
تازه ها

از پیامدهای سیاست استعماری رژیم در آذربایجان: اردبیل در آبیاری مدرن رتبه آخر استان‌ها را دارد

گادتب: به گزارش مرکز خبر گادتب، رضا کریمی نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: استان اردبیل در اجرای طرح های آبیاری مدرن که رونق افزای بخش کشاورزی است، بین استان ها رتبه آخر را دارد.

رضا کریمی روز شنبه در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه آزاد اردبیل افزود: دولت مکلف است تا پایان برنامه ششم توسعه طرح های آبیاری نوین را به حد مطلوب برساند و تاکنون هم ۲۶ هزار هکتار از اراضی کشور تحت پوشش این آبیاری قرار گرفته است.

وی گفت: در استان اردبیل مطالعات طرح آبیاری نوین در سطح ۲۰ هزار هکتار به اتمام رسیده و امید است به مرحله اجرا برسد.

کریمی اظهار داشت: روش های آبیاری تحت فشار با هدف بهینه سازی مصرف آب در اولویت قرار گرفته و طبق برنامه سالانه ۵۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی کشور آبیاری مدرن می شود.

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: آبیاری مدرن در بهنیه سازی و کاهش مصرف آب در کشاورزی موثر خواهد بود و در این ارتباط هم دولت مکلف است سالانه مصرف ۱۱ میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی را کاهش دهد.

وی ادامه داد: با توجه به روند کم آب باید تمام مشکلات پیش رو در اجرای طرح های مهم تجهیز اراضی به سامانه های نوین آبیاری بارانی از میان برداشته شود و با بهره گیری از امکانات موجود اراضی مستعد به آبیاری مدرن تجهیز شوند.

او یکی از راهکارهای مهم در اجرای طرح های مهم و کلیدی آبیاری بارانی را استفاده از ایده ها و خلاقیت ها و روش کار استان های موفق دانست و گفت: اجرای طرح های مهم آب و خاک در استان ها باید با جدیت و همت مضاعف مسئولان پیگیری شود و با توجه به اینکه فصل کار در برخی استان ها محدود است فاز مطالعاتی طرح ها در زمان کمتر و دقت بیشتر به پایان برسد.

کریمی درباره واگذاری کشت و صنعت مغان گفت: روند واگذاری این شرکت اشتباه بود و نمایندگان هم با پیگیری های لازم جلوی این واگذاری را گرفتند .

وی بیان کرد: واگذاری کشت و صنعت مغان براساس اصل ۴۴ قانون اساسی قانونی است ولی روند واگذاری باید شرایط مطلوبی را طی کند .

در این جلسه دانشجویان دانشگاه های آزاد اسلامی اردبیل ، علوم پزشکی و پیام نور سوالات خود را در زمینه های مختلف از نمایندگان استان مطرح کردند.

 

دوباره امتحان کنید

اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی بر بازگشت آزربایجانی‌های اخراج شده از ارمنستان تاکید کرد

گادتب: در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که در بانجول پایتخت گامبیا برگزار شد، نمایندگان …

مراسم تشییع پیکر شاعر آذربایجانی اهل خداآفرین برگزار شد

گادتب: به گزارش مرکز گادتب، دیروز سه شنبه پیکر محمدتقی تقی زاده، شاعر خوش قریحه …

دیدگاهتان را بنویسید