دوشنبه , می 6 2024
azfa
تازه ها

عدم توسعه گردشگری در اردبیل در نتیجه تبعیض

گادتب: به گزارش مرکز خبر گادتب، علیرغم اینکه استان اردبیل دارای شرایط و جاذبه گردشگری مناسبی برای گردشگری، بویژه گردشگری زمستانی می باشد، اما در نتیجه سیاست استعماری رژیم ایران و تبعیض نسبت به آذربایجان جنوبی هیچ بهره ای از گردشگری زمستانی نمی برد. اقلیم کوهستانی اردبیل فرصتی برای راه‌اندازی ورزش‌های زمستانی به ویژه اسکی با رویکرد گردشگری هیجانی فراهم ساخته و با این وجود از این توانمندی استفاده نمی گردد.

در نتیجه عدم توجه گردشگری در اردبیل از گذشته تابع فصول بوده و هر زمان هوا گرم‌تر شده مسافر بیشتری آمده است. این هم در نتیجه بی توجهی می باشد که گردشگران فقط به علت زیبایی طبیعت و دیگر جاذبه های طبیعی و تاریخی و غیره از این منطقه دیدن می نمایند. لذا در نتیجه عدم ایجاد زیرسازه های گردشگری زمستانی این نوع گردشگری توسعه نیافته و به صورت معمول در این منطقه نیمه دوم سال گردشگری به خواب زمستانی می‌رود.

بر خلاف تجربه شهرهای کوهستانی جای جای دنیا، اردبیل از گذشته هیچ بهره‌ای از زمستان و زیبایی‌های آن برای جذب گردشگر نداشته است. هم کج‌سلیقگی مسئولان برنامه‌ریز و هم عدم راهنمایی صحیح مردم موجب شده تا گردشگری زمستانی در اردبیل ترکیب مطلوبی به نظر نرسد و مسئولان تمامی قصور کمبود مسافر در مقایسه با استان‌های گرم را به برف و سوز زمستان حواله کنند.

امروز مسئولان محلی از ضرورت توسعه گردشگری زمستانی و به ویژه ورزش‌های زمستانی می‌گویند و اینکه اردبیل نه تنها به برف نباید به عنوان تهدید گردشگری بلکه به عنوان فرصت بنگرد.

در این میان ورزش اسکی به دلیل هیجان و شوری که در طرفداران خود ایجاد می‌کند، یکی از توانمندی‌های بالقوه استان اردبیل است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل در این زمینه گفت: گردشگری زمستانی قابلیت پنهان گردشگری استان اردبیل بوده و توزیع زمانی و مکانی گردشگری در اردبیل امری ضروری است.

کریم حاجی‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: ارتفاعات سبلان در مرکز و آق داغ در جنوب استان اقلیم کم‌نظیری برای ورزش‌های مرتبط با برف ایجاد کرده است؛ چرا که زمان بارش برف و ماندگاری آن در اردبیل بالا است و چنین امکانی در کمتر منطقه‌ای دیده می‌شود.

وی افزود: در تمامی شهرهای سرعین، نیر، مشگین شهر و خلخال و کوثر می‌توان زیرساخت‌های ورزش‌های زمستانی به ویژه اسکی و تله سیژ را دایر کرد.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی استان در تابستان نیز منطقه باغرو و فندقلو مستعد راه‌اندازی اسکی روی چمن است و ارتفاعات موجود در استان زیبایی و استانداردهای لازم برای پیاده‌سازی ورزش اسکی را دارد.

به عقیده کارشناسان، توسعه گردشگری زمستانی اردبیل دچار غفلتی تاریخی است و تا به امروز زمستان اردبیل چندان به گردشگران معرفی نشده است.

دوباره امتحان کنید

پاسخ میدانی گروهی از فعالین تورک قشقایی به هذیان‌گویی جلال رشیدی کوچی نماینده ای از استان فارس بر علیه آزربایجان

گادتب: فعالین تورک قشقایی که بخش مهی از شهروندان حوزه انتخابی آقای رشیدی کوچی می‌باشند …

اعتصاب طلافروشان و تعطیلی بازار زرگران شهرهای آذربایجان در اعتراض به قانون جدید مالیات

گادتب: به گزارش مرکز گادتب،طلا فروشان و بازار زرگران در شهرهای مختلف آذربایجان در اعتراض …

دیدگاهتان را بنویسید