پنج‌شنبه , ژوئن 11 2026
azfa
تازه ها

بيانیه کانون مبارزه با نژاد پرستی در ایران در مورد کارگران احوازی

گادتب: به گزارش مرکز خبر گادتب، کانون مبارزه با نژاد پرستی در ایران بیانیه ای را در مورد وضعیت کارگران احوازی صادر کرده که عیناً انعکاس می دهیم:

احواز می خروشد، ملت ما می توفد، باد سرخ سموم می آید؛ با چکش و کوفیه، از کپر آبادهای ساحل سوخته کارون تا کرانه های گرسنه شاوور. اینجا سرزمین ويران قرمطیان است و میدان سر به داران «سید جواد».

بس کنید غارت را، تاراج زر سیاه را، زبان زنده ما را، تحقیر را و ستم را. سیرتان نشد آیا سالیان سال چپاول و سرقت؟ جیب تان را آکندید، دیارتان را آباد کردید و جهنمی از غبار، کثافت، بی آبی، اعتیاد، آلونک، آلودگی و شکاف طبقاتی و نژادی را برایمان به ارمغان آوردید. مستتان نکرد آیا زبان ما را بریدن؟ بس نیست آیا نان ما را دزدیدن؟ چه بر بساط ما گذاشتید، جز انتحار و تنگدستی ویاس و پریشانی؟ ما تسلیم نمی شویم، همان گونه که به نظام قبل از شما نشدیم. بهراسید از چکش های ما، از چفیه های ما، از عبادان نفت ما، از جوانان ما، از ملاشیه و شلنگ آباد و دیگر خراب آبادهای ما . خشم ما در پیش است!

ما به این کارگران می گوییم، با شما هستیم، همدرد رنج و اندوه و زندان و شکنجه تان هستیم. خلق های ایران نیز با شمایند.

ما با این امضا از زحمتکشان حاضر در خیابان های شوش و نادری، از کارگران جان به لب رسیده مبارزمان حمایت می کنیم و از مردم عرب می خواهیم به هر شکل ممکن از فرزندان خویش در هفت تپه (قوماط) و صنایع فولاد حمایت و صفوف تظاهرات آنان را وسیع تر کنند.

بيانیه کانون مبارزه با نژاد پرستی در ایران

 

دوباره امتحان کنید

نیروهای آمریکایی سومین نفتکش ناقض محاصره در خلیج عمان را از کار انداختند

گادتب: فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، اعلام کرد نیروهای آمریکایی یک نفتکش دیگر را که …

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران خواست درباره سرنوشت ذخایر اورانیوم غنی‌شده خود شفاف‌سازی کند

گادتب: شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از جمهوری اسلامی خواست درباره سرنوشت ذخایر اورانیوم …

دیدگاهتان را بنویسید