یکشنبه , ژوئن 28 2026
azfa
تازه ها

علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در راس هیئتی وارد جمهوری آزربایجان شد

گادتب: علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در راس هیئتی وارد جمهوری آزربایجان شد.

رسانه‌های حکومتی ایران هدف از این سفر را گسترش دیپلماسی امنیتی و با هدف تقویت مناسبات سیاسی- امنیتی با کشورهای منطقه قفقاز جنوبی، عنوان کرده اند.

احمدیان، در بدو ورود در فرودگاه باکو پایتخت جمهوری آزربایجان مورد استقبال “رامیل اوسوب‌اوو”، همتای آزربایجانی خود قرار گرفت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران ضمن ملاقات با همتایان خود، همچنین با “ایلهام علی‌یئو”، رییس جمهور آزربایجان دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

تقویت مناسبات دوجانبه در حوزه‌های سیاسی، امنیتی، دفاعی و اقتصادی و همچنین رایزنی برای افزایش تعاملات در حوزه‌های انرژی، کریدورها و مباحث مربوط صلح و ثبات در منطقه قفقاز جنوبی از جمله اهداف این سفر عنوان شده است.

همچنین احمدیان پس از باکو برای دیدار با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان به ایروان سفر خواهد کرد.

دوباره امتحان کنید

تشدید فشارهای امنیتی در اردبیل؛ بازداشت همزمان سه فعال آزربایجانی

گادتب: صبح امروز یکشنبه ۷ تیرماه، «عسگر اکبرزاده»، «علی واثقی» و «سیامک میرزایی» از فعالین …

«جلال دروگر» پس از چند ساعت بازجویی آزاد شد

گادتب: «جلال دروگر» فعال آزربایجانی که روز شنبه ۶ تیرماه در محل کار خود در …